måndag 27 februari 2012

"Jag kom för att göra mål"

Torkan över för Gaston – Allt släppte mot Västertorp

BROMMA. En månads måltorka och en känga från Klubbledningen.
Gaston valde rätt förmiddag att göra två mål i Brommahallen.
– Självklart har jag tänkt på varför de inte sitter när jag inte har spelat matcher, säger Gaston efter Kommunens slakt av Västertorp.

Kommunen hade pressen på sig efter att Bosphoros slagit serieledarna i Söderport och ryckt i tabelltoppen, sex poäng framför kalmariterna.

Men tabellfemman Kommunen, utan nyckelspelare som Martin boll och backklippan David G, hade inga som helst problem att göra mål lördags.

AIK-Henke inledde målskyttet och försåg sedan anfallskamraten Gaston med en fin framspelning som Gaston vackert slog in i en båge från högerkanten bakom Västertorps målvakt.


Klubbledningen sågade
Dryg två matchers måltorka var över för Gaston som värvades till klubben för att göra mål, men efter en fin säsongsinledning haft svårt att hitta nätet. I veckan sa Kommunens lagledare Jens Jonasson i en intervju på FotbollDirekt att ”Klubbledningen ordnar många unga målskyttar som aldrig gör mål”, med Gaston som tydlig adress, men själv säger Gaston att han inte tagit åt sig av kritiken.
– Jag har varit lugn. Jag kom hit för att göra mål, men de som räknas har varit bra mot mig, folk i klubben, Klubbledningen, lagkamraterna och publiken som fortsatt att applådera mig.
I Kommunens överkörning av Västertorps blev även Back-Kalle, precis som Gaston, tvåmålsskytt i en match som mest liknande en uppvisning från hemmalaget.

– Jag kom hit för att försvara vårt mål, hålla rent på egen planhalva, men också för att hjälpa till på andra sätt, jag hade ingen aning om att målskyttet skulle komma förr eller senare. Men det är klart att jag har tänkt på det när jag kommit hem efter matcher och bränt en massa chanser, säger Back-Kalle.


Söderport leder
Det var dessutom Kommunens första målkalas på flera veckor.
– Det var viktigt eftersom vi har spelat bra i flera matcher utan att lyckas göra särskilt många mål, säger Filip Dalarn efter matchen.

I och med gårdagens seger leder Söderort fortsatt den Division 5 B, månag poäng före Kommunen. Kommunen ökade avståndet ner i tabellen, men har fortsatt en bit upp till medaljer.
- Men det blir i år igen, jag lovar, det kommer skita sig för Bagarns och Bosphoros när som helst, det handlar bara om tid, säger en lycklig Erik Wetterskog efter matchen.

/Klubbledningen

Inga kommentarer: