måndag 2 mars 2009

Kristers sportlovskrönika

- Mitt motto här i livet är att "ta seden dit jag kommer". Med andra ord tar jag de seder och bruk som jag är lärt mig, som jag är van vid och tar med mig dem vart än i världen jag kan tänkas resa. Jag är alltid likadan och behandlar alla lika, för är det något jag verkligen tror på så är det att allt borde förbli vad det alltid varit. Därför tänker jag fortsätta skriva här, killar. Jag tänker återigen vidga perspektiven, göra det dolda synligt, presentera smarta lösningar och framförallt, säga sanningen. För om inte jag säger som det är, vem ska då göra det? Skuggan? Ni behöver mig och jag behöver visserligen ingenting förutom lite fotboll att titta på, men jag ska hjälpa er. Och hjälp det får man aldrig genom tystnad. Man måste, MÅSTE prata, eller i alla fall kommunicera. Där släppte jag mitt ansvar över er. Jag skrev att jag skulle svika er, ni svek ju mig. Jag var arg, upprörd och sårad efter 7-2-förlusten. Därför blev jag förbaskad, men jag tog tillbaka mina gamla seder och nu har jag även tagit hit sederna, hit där jag är idag alltså. Framför datorn. Det var inte meningen att skrämma er. Ni kan visserligen inte längre vinna division 22. Inte heller komma tvåa och bli uppflyttade till 21:an, men det här är bara början och då ska man tänka framåt. Utomhussäsongen pockar redan nu på uppmärksamhet och jag vill att ni fokuserar på tre saker inför den (utomhussäsongen).

1. Svär inte på planen.


2. Kom i tid.


3. Skärp till er. Börja spela som ett lag, sätt bollen i mål och håll tätt bakåt. För att göra mig stolt måste ni spela en epokavgörande fotboll som visar vägen för det 22:a århundradets vackraste spel. Det är långt dit killar, men hur tror ni det var för han Mickey Rouke, eller vad han nu heter, han var helt slut killar? Han gjorde hur många misstag som helst men fick precis en oscar för att juryn var snäll. Tänk om ni välsignas med hans öde, vilket lycka. För att sammanfatta den sista punkten, punkt nummer tre, så vill jag egentligen bara att ni är er själva killar. Och att ni gör som jag, tar seden dit ni kommer. Det lönar sig alltid i längden. Och se för fasen till och vinn resten av säsongens matcher nu killar. Ingen blir glad över en massa förluster.

Inga kommentarer: