tisdag 17 mars 2009

Krister: Henjik Teljfosh leker gud!


- Jag satte precis punkt på min årskrönika. Det är det bästa som någonsin skrivits. Jag sammanfattar hela säsongen på ett fullkomligt briljant sätt. Tar med alla relevanta detaljer, ser helheten och är sylvass, som vanligt, men lite extra sylvass den här gången. Men vad händer? Han gör det igen. Ta mig tusan, Henjik Teljfosh har gått över gränsen och jag fullkomligt kokar av ilska. Kalmar Kommun lirade skiten ur serieledarna och jag ska inte ödsla många adjektiv på den matchen nu, men det var inget snack om saken. Det blev brons till killarna och I kind of got a tear in my eye när jag såg deras lyckliga ögon lysa starkare än någonsin tidigare. Deras hjärtan slog stolta slag, som syntes under deras svettiga tröjor. Många av dem har aldrig upplevt något större ögonblick i sina, ofta meningslösa liv. De har aldrig, likt mig, stått på barikadera och skrikit ut ord som förändrat den värld vi känner idag. De har aldrig brutit vattenytan och sett ljuset, sett de obegränsade möjligheterna som finns där. Jag har varit där, jag har gjort allt det där och nu är jag förbannad. När bronset är klart går korpens ordförande Henjik Teljfosh och förändrar tabellen. Han plockar bort Solsidans från tabellen och påstår att de aldrig har spelat i serien. Kommunens två vinster mot det sopegänget är därmed borta med vinden, vilket innebär att min grabbar hamnar på en förnedrande fjärde plats. Det här är det värsta jag har varit med om. Solsidan missade EN match under HELA JÄVLA SÄSONGEN och eftersom de är så urusla har väl solkillarna börjat skämmas för sina förlustmatcher, ringt till den svagsinte Teljfosh och bett om att få sina resultat avskrivna från tabellen. Sagt och gjort, Henjik? Men sakta i backarna! Detta är ta mig tusan justitiemord! Nu Henjik Teljfosh, nu får du ta dig i kragen och ta ansvar för vad du har gjort. Du kan ändra några siffror fram och tillbaka i andra dokument men du kan inte leka gud och manipulera det enda sanna och äkta som finns på den här sidan Jesus Kristus, fotbollen. Jag har sagt det förut och jag har aldrig fel, Teljfosh borde avgått redan när jag krävde det första gången. Jag vet vilka kvaliteter som krävs för att leda en organisation. Jag vet vad som skiljer agnarna från vetet. Vad som skiljer en Teljfosh mot en Hammarskiöld, en Refaat El-Sayed mot en Fors. Förr eller senare avslöjas bluffen och nu ska jag visa ännu en gång att förändringen är nära. SKRIV PÅ NAMNINSAMLINGEN! Jag vet att missnöjet är utbrett. Henjik, din tid är ute.


1 kommentar:

Anonym sa...

det är skandal..