torsdag 19 februari 2009

Krister: AVGÅ HENJIK TELJFOSH! AVGÅ!


- Nu är måttet rågat! Är det något jag tycker riktigt illa om så är det att se usla fotbollslag spela usel fotboll. Men, det finns något som gör mig ännu mer förgrymmad och det är orättvisor! Visst, Kommunen var kanske inte värda en vinst mot SFI, men nu blev det 2-1 och då ska ingen, och då menar jag ingen, hålla på och påstå att det blev 3-2 till FEL lag. Jag vet att Kalmar Kommuns klubbledning har kontaktat, korpen i Stockholms ordförande och högst ansvarige, Henjik Teljfosh vid upprepade tillfällen men vad händer? Visst, Teljfosh svarar och säger att de ska se över saken men inte fan har något ändrats på den officiella tabellen och nu har det gått snart en vecka sen matchen spelades. Eftersom Teljfosh inte tar sitt ansvar för organisationen och rättvisan ska han omedelbart se sig om efter ett nytt jobb. Vi kan inte acceptera att sånt här händer, aldrig någonsin. Och om det sker ett "misstag" så ska det rättas till direkt och en skriftlig ursäkt ska skickas ut till de drabbade. Detta har heller inte skett.AVGÅ HENJIK TELJFOSH! AVGÅ!För er som tycker att det är löjligt att bli upprörd över sådana här "enklare misstag" kan jag ge några exempel på vad just ett "enklare misstag" kan få för konsekvenser. Tänk till exempel om valresultatet i USAs av "misstag" skulle ha blivit fel och det där tjocke jävla vitskägget Johnny McCain skulle blivit president istället? Bara för att valmyndigheten "råkade" skriva fel resultat. Då är det ju helt självklart att valmyndighetens ordförande och hans medarbetares huvuden hade få rulla. Eller ett till exempel, tänk om den bästa ryska gymnasten av misstag bara skulle få en etta av Kanadas domare i OS-finalen när alla andra domare gav henne femmor? Då skulle hennes snittbetyg sänkas och hon skulle aldrig vunnit OS-guld. Det är samma sak här! Enkla "misstag" får förödande konsekvenser. Om man ska se om sitt hus måste man börja högst upp. Om inte det högste hönset sköter sig, hur ska då resten av organisationen kunna fungera? Näe, det här håller inte Henjik Teljfosh, du måste avgå. Inte imorgon, inte om en vecka, utan nu på en gång. Kommunen ska ha sina tre poäng och du ska inte ha kvar ditt jobb och sättas in i en arbetsmarknadspolitisk åtgärd. Enkel matematik.

2 kommentarer:

JB sa...

Håller helt med Krister, skandal Henrik!

Henrik Teljfors sa...

Jag skäms för min erbarmerliga insats i ärendet.

Visst kan jag skylla på att resultatfrågor inte är mitt bord utan min kollega Per-Olof Palmcrantz men lika fullt bör jag nog göra som ni säger och avgå med omedelbar verkan. En viss typ av misstag får bara inte förekomma.