tisdag 28 augusti 2012

Fille D i storbråk med M.Bo


- Rök ihop efter det omdiskuterade målet: 

Den jäveln ska jag aldrig mer prata med

GAMLA STAN De delade meningarna om motivet bakom konstmålet fick de forna vännerna att ryka ihop ordentligt på Dalarns traditionsenliga after game-burrito i Gamla stan. Efter matchen fortsatte bråket mellan Filip Dalarn och M.Bo.
- Den jäveln ska jag aldrig mer prata med, säger Dalarn.

Efter matchen i fredags var matchens bäste spelare Filip Dalarn stenhård i sin kritik av M.Bo:s utspel direkt efter målet. M.Bo hävdar bland annat att det finns övertygande bevis för att Filip Dalarn, som aldrig gjort mål tidigare i utomhuskorpen, fick felträff och att målet egentligen var tänkt som ett inlägg till honom.

- Jag ska göra hackpölsa av M.Bo, literally speaking. Det lär inte bli speciellt svårt, sa Filip före after game-buriton i Gamla stan, där målbråket senare bröt loss på allvar.

Varsitt hörn

När Kommunens blogg intervjuar dem efter matchen håller de till i varsitt hörn av lägenheten i Gamla stan. Filip vägrar sitta bredvid M.Bo i soffan. Rösten skälver när han förklarar varför.

- Jag blir förbannad eftersom jag vet hur mycket våra fans och alla inblandade njöt av mitt enastående mål och nu vill han rycka undan mattan för oss allihop,

Kommer ni att bli vänner igen?

 - Nej, aldrig i helvete. Eller jo, om han ber om ursäkt. Ska det vara så jävla svårt att säga att han har fel.

"Han blir arg"

Ett par meter därifrån är M.Bo inte lika hård i sin dom.

- Jag tror nog att det blir bra igen. Men Fille är sådär, han blir arg.

Filip Dalarns projektil från halva plan fick samtliga vid Kristinebergs IP att häpet kippa efter andan. Målet var fotbollsgodis av grand cru-snitt. Med en nästan sensuellt svepande rörelse skickade Dalarn i väg en boll som svävade över den chanslöse Lokomotiv-målvakten. Men huruvida Dalarns första utomhusmål i karriären var ett misslyckat inlägg eller en överlagd genialitet råder det delade meningar om. Anfallsesset och pånyttfödde M.Bo hävdar att bollen var menat som ett inlägg.

- Jag stod där i straffområdet, vi hade ögonkontakt. Jag var fri. Filip skulle skicka in bollen bara. Han är ju en passningsspelare av rang som alltid sätter laget främst, han fick felträff, men målet blev ju kanonsnyggt. I klass med AIK-Henkes Henke Larsson-nick från i våras om du frågar mig, säger M.Bo till Kommunens blogg.

Men Filip Dalarn, som enligt egen utsago såg luckan vid ett tidigt skede, tycker att påståendena är nonsens.

- Det som är unikt med mitt mål är ju dels bollträffen som var lika ren som ett par omsorgsfullt tvättade händer, noggrant insmorda med handsprit. Sen är ju bollbanan som ett konstverk i sig. Jag kände direkt att det var något extra över det här målet. Det var ju ingen som såg M.Bo i närheten av straffområdet när målet begicks, utan det är bara han som påstår det.

När han till slut reser sig från soffan har M.Bo redan åkt. På väg mot utgången muttrar han fram kvällens sista kraftord.

- Den jäveln ska jag aldrig mer prata med.

/Bloggredaktionen

Inga kommentarer: