tisdag 20 september 2011

Martin bolls NYA SUCCÉ

- Avgjorde igen: "För mig är det viktigt att kunna spela på det sätt jag vill"

Martin boll är tillbaka på allvar. Hjälte för andra matchen i följd - och "boll" sätter nu press på Guldränderna. - För mig är det viktigt att kunna spela på det sätt som jag vill, och när jag gör det kommer målen, säger boll efter tre poäng mot SP Gamla Stan.

Martin boll har hittat formen lagom till slaget om medaljerna i det stundande dubbelmötet mot tabelltvåan Guldränderal.

I går kväll - mot SP Gamla Stan på den erkänt svåra och vattendränkta planen i Fruängen - var Martin boll en av Kommunens bästa.

Och precis som i föregående ligamatch mot ”I” var det boll som spräckte Kommunens målnolla.

Han slog in matchens enda mål på sitt andra friläge i matchen, i 17:e matchminuten - och hans 5:e ligamål var ett faktum.

Ett ruggigt viktigt mål för Kommunen i titeljakten, och Martin bolls samtliga ligamål har nu lett till 12 poäng för Kalmar Kommun.

- Det var en svår match, men till slut fick vi tre poäng, säger tiam enligt uppgifter till Kommunens blogg.

Martin boll fyller i:

- För mig är det viktigt att kunna spela på det sätt som jag vill, och när jag gör det kommer målen.

Gjorde överstegsfint – behöll bollen

David G fullbordade en fantastisk överstegsfint. När David G i andra halvlek hade bollen gjorde han svepande rörelser över bollen så att motståndarna trodde att han skulle driva med sig bollen åt vänster, men den låg kvar (!).

- Sen såg jag Sebbe bakom mig så jag passade honom. Enkelt, säger David G till Kommunens blogg.

Erik Wetterskog var nöjd med Davids överstegsfint och hela lagets insats.

-Martin är mycket viktig, inte bara på grund av sitt mål.

- Vi var inte oss själva idag. Vi började med två man mindre. Kalle anslöt en bit in i första halvlek och innan dess försökte vi bara dra ner tempot så mycket som möjligt och få tiden att gå. När Fille Pille kom i andra halvlek var vi äntligen fullt lag, men vi hade nog vunnit ändå tror jag. Vi gör en stabil försvarsinsats måste jag säga och jag höll nollan, sa Wetter på presskonferensen efter matchen.

Sätter press på Guldränderna

Tack vare Kommunens nya trepoängare sätter de rejäl press på Guldrändera som väntar i ett stekhett dubbelmöte, eftersom vårens drabbning blev inställd.

Dåliga nyheter för Kommunen var dock att Mål-Pål skadade sig i förra matchen mot ”I” och gick av planen efter dryga 42 minuter på grund av smärta i sitt högerlår. Därmed är hans medverkan mot FC Absinth på måndag osäker.

SP Gamla Stan – Kalmar Kommun 0-1

FAKTA

MARTIN BOLL - FRÅN ISKALL TILL HET

Efter en tuff och jobbig tid petades Martin ner till mittbacksposition i våras. Han fick genast rykte om sig och omtalades som MBMA – Mittbacks-Martin Andersson. Han tog mycket hårt på utnämningen och lagledaren Jens Jonasson sa: "Martin sket på sex olika språk".

Men Martin fick starta på topp igen efter två mållösa matcher. Han missade flera klara chanser, men fick bli målskytt då det blev straff. Ett efterlängtat mål.

I förra veckan hade Kommunen förtvivlat svårt att få hål på ”I” - men i 33:e minuten gjorde Martin till slut mål och i slutminuten spelade han fram till Mål-Pål som avgjorde.

Och i går var det återigen Anfalls-Martin som öppnade målskyttet då han blev stor matchvinnare i den svåra bortamatchen mot SP Gamla Stan.

Inga kommentarer: