måndag 30 maj 2011

Här tar "Mål-Pål" revansch









Filip Ainouz (t v) började bottenfinalen på Kommunens mittfält, som vanligt. I 18:e minuten sköt han bollen i mål. På den korta tiden som matchen pågick hann han med att springa många meter innan han avgjorde matchen. Som ni ser var det inget fel på "Mål-Påls" (mitten) firande efteråt...

Avgjorde korpbottenmötet: Underbart att få visa vad jag går för

Säsongen har varit upp. Och ännu mer ner.

Men nu är allt på topp.

Filip Ainouz, 26, avgjorde bottenmötet i korpen.

- Jag har väntat länge på att få visa vad jag går för, säger han.

Sen tog "Mål-Pål" sin revansch

För en vecka sedan förlorade Kommunen borta mot "I" 1-0.

Då gick "Mål-Pål", 20, från matchen mållös.

I går kväll fick han huvudrollen i bottenmötet på Mälarhöjdens IP inför en handfull åskådare.

- Underbart att få visa vad jag går för inför alla i laget och motståndarna. Det var många som hade rest med hit ikväll, säger "Mål-Pål".

Det såg länge ut som SP Gamla Stan skulle ta hem bottenmötet och att Kommunen skulle svikas ännu en gång av sin unge matchvinnare.

Ainouz fixade 1-0 16:e minuten.

Då började det hända något med jokern längst fram.

"Mål-Pål" fick snabbt en chans till kvittering.

- Jag hade ett skott i ribban, säger han.

Kvitteringen var misstänkt offside

Men det krävdes upprepade frilägen och många fina målchanser för att Kommunen skulle få till ett definitivt avgörande.

Några minuter in i andra halvlek fick "Mål-Pål" chansen igen.

- Både AIK-Henke och jag gick upp på en boll som kom in i straffområdet. Bollen kom tillbaka till mig och jag dribblade bort försvararen och drog till på volley, säger "Mål-Pål".

Skottet gick in lågt, otagbart vid SP Gamla Stan-målvaktens högra stolpe.

Därmed var bottenmötet avgjort efter "Mål-Påls" gyllene mål. Och brommapojken hade fått en viss revansch mot alla tvivlare.

"Känner mig som världens lyckligaste"

- Just nu känner jag mig som världens lyckligaste, säger han till Kommunens blogg någon timme efter matchen från ett segerrusigt vardagsrum. Jag har väntat på det här länge.

På vilket sätt då?

- Att få göra mål, att få visa vad jag går för egentligen. Jag har inte fått någon ärlig chans tidigare.

Hur blir firandet?

- Jag vet inte. Det är redan fullt ös här med champagne. Min mamma är här hemma och fikar. Hon och jag får fira tillsammans i kväll, haha.

Sammanfatta säsongen i Kommunen.

- Vi har tagit poäng i två matcher, inte så fantastiskt. Mitt nya år har inte börjat dåligt. Det kvittar om jag inte spelat så bra ibland. Vi har ett mycket bra lag och jag är mycket nöjd över att få vara med om det här.

"Mål-Pål" säger nu att han gärna ser att Filip Ainouz får mer speltid, men att "bossen bestämmer".

– Vi har ett bra lag, ett stort lag med 11 spelare. Alla 11 är hotade och vi har konkurrens. Filip Ainouz, det är klart han ska vara på plan. Men vi har en boss, han bestämmer och han vet hur han vill köra sin taktik, säger han till Kommunens blogg.

Filip Ainouz:s 1-0-mål var hans första tävlingsmål i Kommunen någonsin.

– Han har tränat bra. Vi är inte alls oroliga för honom, säger David G.

Inga kommentarer: