måndag 14 mars 2011

Danielsson jagar skytteligatiteln

Danielsson är i storform.
När Kommunen besegrade Mammas pojkar med 7-5 slog han till, tre gånger om.
Det var lindsdalarens tredje, fjärde och femte fullträff för säsongen.
- Vi behövde de här poängen, säger Danielsson till Kommunens blogg.

Kommunen får klara sig utan Heritage-Gustav resten av säsongen. Hans resa till Indien svider mer och mer för varje omgång av Div 8A. Men nu klev Danielsson fram igen, den här gången som målspruta och det mesta tyder på att han kommer fortsätta leverera i match efter match.

Målen borta mot Mammas pojkar bar dessutom en målskytts signum. Danielsson undvek skickligt hemmalagets gubb-fällor och vände upp utanför straffområdet. Med en revolvermans reaktioner drog han sedan till nästan stillastående och Mammas pojkars målvakt hann aldrig röra sig. Målen var fullträff nummer tre, fyra och fem för Danielsson den här säsongen och han är därmed uppe på andra plats i skytteligan, ett mål bakom uppstickaren och skyttekungen Paul Linderoth.

– Fysiskt så känner jag mig mycket bra. Det går bra på planen. Jag förbättrar mig och jag vill fortsätta förbättra mig, säger Danielsson till Kommunens hemsida.

Martin boll jubilerade

Kommunen kontrollerade matchen men uppträdde knappast stabilt. Det definitiva avgörandet dröjde till slutet av andra halvlek när 26-årige Sebbe Fors fyrade in en riktig raket efter ett perfekt förarbete. Även han gjorde hattrick i denna målrika tillställning.

I sin 50:e match för Kommunen fick sedan den jubilerande Martin boll jubla när han fastställde slutresultatet i sista matchminuten, också det målet kom via en fast situation, precis som många av Mammas pojkars mål.

– Jag känner stor glädje, säger boll.

Segern innebär att Kommunen kniper tredjeplatsen bakom Söderort oavsett vad Polonia Gojs Boys hittar på i sin match i den här omgången.

– För att bli bättre behöver vi bara fortsätta det vi har gjort den senaste tiden. Ja, vi torskade mot Söderort, men sådant händer. Vi måste hålla fokus, tro på oss själva och inte tänka på de andra lagens resultat, säger Danielsson.

Inga kommentarer: