onsdag 19 augusti 2009

Kristers återtågskrönika

- Idag pratar många om Zlatan. Zlatan, Zlatan, Zlatan. Jag älskar Zlatan. Men idag mina vänner, är min blick riktad norrut. Glöm Camp Nou. Glöm Zlatan. Idag är det Bredängs IP som gäller. Idag är det Dan Faxe som ska klacka in den. Jag är laddad, jag ska inta kingsizen i soffan och jag känner på mig att det kommer bli lite gåshud när Kommunens stolte lagkapten Hallminho springer in på den kraftigt demolerade grusplätten. Efter fem matcher utan ett enda mål höll jag på att ge upp, killar. Jag hade gett upp hoppet om allt. Livet, kärleken osv. Det finns egentligen ingen anledning att tro att det kommer att bli bättre i höst. Ni har blivit av med Danielsson, lagets gigant, vinnarskallen Jens Kirketerp försöker ta körkort i Lindsdal, Calle Hedsved har bytt ut sin fotbollskarriär mot boxningen och Dan Faxes måltorka har gjort killen helt förkrossad. Men. Det finns faktiskt ett men här. Jag, Krister, har haft en otroligt härlig sommar! Den har varit obeskrivligt skön, rommantisk och rofylld. Jag är tillbaka, mer motiverad än någonsin. Vissa skulle kanske kalla det ett slags religiöst uppvaknande från min sida. Jag kallar det soltorkade jordgubbar och brittisk äpplecider. JB har lovat att filma matchen. Nu ska allt bli som den andra delen av inomhussäsongen igen, killar. Jag är så lycklig. Inget kommer kunna stoppa er. Bredäng 19.30, Camp Nou 22.00. Rent geografiskt och fotbollsmässigt kan avståndet kännas kilometerlångt. Men glädjen vet inga gränser och glädje, killar, är ordet som bäst beskriver vad jag kommer känna efter matchen.

----------------

Värt att notera:

-Runehundra don't stand a chance.

1 kommentar:

Anonym sa...

JAG HAR SAKNAT DIG KRISTER